Power Laser

På senare år har efterfrågan på medicinsk laser ökat lavinartat runt om i landet och den förväntas bara öka ännu mer. Det finns en uppsjö av olika typer och modeller på lasermaskinerna men tack vare vårt nära samarbete med ”Svenska Laseragenturen” kan vi tryggt säga att vi har det bästa och senaste på marknaden. Forskningen har väldokumenterade studier på vilken snabb och effektiv smärtlindring som kan uppnås med laserbehandling, bl.a. finns en studie som publicerades i medicintidskriften ”The Lancet” som inkluderade 820 personer och visade att de som genomgick laserterapi upplevde 4 ggr högre smärtlindring jämfört med de som fick placebolaser.

Vad hjälper Power Laser mot?

Det finns en lång lista på tillstånd där denna typ av laser har visat sig vara effektiv men vi på Experia Dental har fokus kring och i munnen, men även ansikte, huvud och nacke:

– Infektioner och inflammationer i munhålan

– Käkledsbesvär/besvär med tuggmuskulatur

– Olika typer av sår i munhålan

– Munsår

– Acne

– Ont i nacke

Hur fungerar Power Laser?

Vid olika typer av smärttillstånd så fungerar inte cellerna i det skadade området optimalt, det saknas energi i cellerna. Med hjälp av laserterapi på det aktuella området påverkas mitokondrierna i cellerna och får de att öka ATP-produktionen. Som resultat får cellen energi att fullföra sina uppgifter den är ämnad för och vi accelererar den naturliga läkningsprocessen. Viktigt att notera är att det är ljuset hos lasern som påverkar cellerna och inte värme, med rätt våglängdsinställning på ljuset så påverkar det cellerna på just det djupet vi önskar (om vi t.ex. vill åt ett ytligt sår eller en djupare liggande muskel).

Power Laser ärdansk producerad samt CE och FDA godkänd.

Försäkringskassanlogo_nolcrantz_ny  ikon-tdlfb  ©2016 www.experiadental.se

Log in with your credentials

Forgot your details?